Velkommen til Turisme i Skive

Denne side er for turismevirksomheder. Her kan du desuden finde relevante emner som kurser, analyser, markedsføringsaktiviteter, pressemeddelelser, målgruppebeskrivelser og meget mere. Det er også her på siden, vi har samlet blogs, rejsebeskrivelserm vidoer og andet presseomtale, som har været bragt om Skiveegnens turismevirksomheder.

Turismepartnerskab 2018

Hvorfor Turismepartner? Det kan siges meget kort. Ved hjælp af samarbejde og netværk, kommer vi som destination meget bredere ud og bliver stærkere. At være Turismepartner hos Skiveegnens Erhvervs- og Turistcenter (SET) betyder, at du er med til at brande og markedsføre Skiveegnen som destination overfor danske og udenlandske turister, mens du samtidig sikrer, at din virksomhed bliver profileret.

Alle betalte partnerskaber går 100% til markedsføring samt produktudvikling og giver mulighed for at deltage i
markedsføringsaktiviteter med vores andre samarbejdspartnere indenfor turisme, bl.a. Enjoy Limfjorden og VisitDenmark.

 

LÆS MERE HER.

Aktørhåndbog

Med håndbogen får du synlighed og overblik over de markedsføringsmuligheder, du som turismevirksomhed tilbydes hos os. Guiden skal gerne bidrage til at øget kvaliteten i formidlingen af dit turismeprodukt og skal sikre bedre kommunikation af dit produkt, målrette markedsføringen og sikre mere salg og flere besøgende hos din virksomhed. Guiden består af konkrete værktøjer til valg af målgrupper og medier og til udformning af budget og handlingsplan - som er afgørende elementer, når der skal sorteres mellem de forskellige markedsføringsmuligheder. Guiden gennemgår alle digitale platforme, kanaler og trykte medier, og indeholder trin-for-trin vejlednin-ger, der hjælper dig med at skabe en bedre synlighed på tværs af platformene.

Hvorfor, hvem og hvor?

Det vigtigste redskab i din markedsføring er en markedsføringsplan. Uden en plan for hvad, hvor og hvordan du skal markedsføre dit produkt, kan du nemt ende med at skyde dit markedsføringsbudget af i blinde – uden den ønskede effekt. Læs mere om budget på side 7.

For at lave en plan for din markedsføring, er det nødvendigt at vide, hvad du vil sælge, hvem du vil sælge det til og hvilke markedsføringskanaler du skal bruge for at ramme dine kunder. Derfor har vi samlet en række værktøjer, som kan hjælpe dig til at blive klogere på, før du endelig kan beslutte, hvordan du skal bruge dit markedsføringsbudget.

Digitale og trykte medier

Der findes målgrupper til både online markedsføring og trykt markedsføring – begge grupper af medier har deres fordele.

Undersøgelser viser, at 70 % af alle turister begynder online, når de skal finde deres næste feriedestination. Internettet har, sammen med venner, familie og naboers erfaring, overhalet magasiner, brochurer o.l. som de vigtigste inspirationskilder. Når det gælder hyppigheden af bookinggraden, bookede kun 10 % deres rejse online for 10 år siden, mens det i dag er hele 75 pct. (Kilde: VisitDenmark).

Når gæsten er ankommet på destinationen og bevæger sig rundt blandt oplevelser og seværdigheder er der god mulighed for at præge deres valg. De færreste planlægger ferien ned i mindste detalje, og mange søger lokal inspiration når de er her. Det kan fx være i flyers eller turistbrochurer som står fremme på overnatningsstedet eller andre steder hvor turisterne færdes.

Søges specifik information som åbningstider, priser og kontaktinformation tyr de fleste til Google, så sørg altid for at have et minimum af information online, som kan fungere som et visitkort for din virksomhed, uanset hvordan du ellers prioriterer dine markedsføringskroner og timer.